Międzynarodowy Festiwal JAZZ 2016

2016-jazz-2016-plakat-afisz-festiwalu
2016-jazz-2016-artysci_2

2016-jazz-2016-artysci_

2016-jazz-2016-artysci_4

2016-jazz-2016-artysci_5

2016-jazz-2016-artysci_3

… kilka słów o festiwalu

koncerty

3.  XII  Andy McKee /USA/ – przedstawiciel nowej generacji amerykańskich

gitarzystów jazzowych   - Klub Hybrydy,  godz.20.00

 

8.  XII  „Jean “Luc Ponty Quartet with guest Adam Bałdych”

Najwybitniejszy skrzypek jazzowy świata w konfrontacji z czołowym polskim skrzypkiem  – Sala Palladium,  godz. 19.00 (William Lecomte, keyboards – Guy Nsangué Akwa, basse – Damien Schmitt, batterie)

 

9.  XII  „Janczarski & McCraven Quintet” (PL/USA) w ramach cyklu Polish  Jazz International –  Muzeum Powstania Warszawskiego,  godz.20.00 (Borys Janczarski – ts, Stephen McCraven – dr, Rasul Siddik – tp, Adam Kowalewski – b, Joanna Gajda – p)

 

10. XII  Krzysztof Kobyliński „Sagrada Familia” – recital fortepianowy, Muzeum Powstania Warszawskiego,  godz.20.00

 

11. XII  Kamil Piotrowicz Sextet – koncert promujący CD ‘”Popular Music” wytw. Hevhetia Nowy Świat Muzyki,  godz.20.00

Kuba Więcek – soprano and alto saxophone, Piotr Chęcki – tenor saxophone, Emil Miszk – trumpet. Kamil Piotrowicz – piano/compositions, Andrzej Święs – double bass, Krzysztof Szmańda – perkusja.

 

Imprezy towarzyszące:

„Poranki Jazzowe” dla dzieci: 10 i 17 grudnia 2016r.  Kino Muranów godz.11.00

„Wieczór Louisa Armstronga” Grupa M.Pijewskiego – 7.XII 2016 Ośrodek Kultury w Grójcu godz.19.00

Wystawa fotografii Andrzeja Rumianowskiego ze zbiorów Muzeum Jazzu im. Leopolda Tyrmanda: „Jazz in Poland”

 

 o artystach

 

Andy McKee – gitarzysta /po raz pierwszy w Polsce/

 

     Andy McKee – były muzyk Prince’a, wirtuoz gitary uwielbiany przez internautów na całym świecie, po raz pierwszy zagra dla polskiej publiczności 3 grudnia w Klubie Hybrydy w Warszawie a także w Poznaniu i Sopocie.

Andy McKee bez wątpienia znajduje się w elitarnym gronie najlepszych gitarzystów akustycznych na świecie. Jego nagrania dostępne na YouTube mają ponad 200 milionów wyświetleń, co tylko podkreśla znaczenie granej przez niego muzyki. To, co przyciąga coraz większą liczbę entuzjastów jego twórczości i co wyróżnia go spośród innych artystów to fakt, iż jego wirtuozerska muzykalność bazuje na wielkim skupieniu na strukturze utworu oraz zachowaniu melodyjności. Fani podkreślają, iż koncerty Andy’ego dostarczają ogromnych wrażeń – w magiczny sposób struny zamieniają się w całą orkiestrę, gdy artysta swymi dłońmi wydobywa z gitary kolejne dźwięki przypisywane innym instrumentom. Często sięga po wyjątkową gitarę harfową. Szukając określenia dla jego stylu, najbardziej trafnym wydaje się być połączenie charakterystycznych cech twórczości Tommy’ego Emmanuela i Michaela Hedges’a.
W ciągu ostatnich dwóch lat, Andy McKee odbył tourne po Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Kanadzie, Meksyku, Francji, Anglii, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Południowo-Wschodniej Azji, Grecji, Hiszpanii, Portugalii i Rosji. W ostatnim okresie zdobył także ogromne uznanie, grając gościnnie jako solista i gość specjalny u boku nieżyjącego już Prince’a podczas jego australijskiej trasy koncertowej.

Strona artysty: www.andymckee.com

 

 

JEAN LUC PONTY QUARTET 

 

„Dokładnie 73 lata temu urodził się jeden z największych skrzypków w historii nie tylko jazzu, ale i muzyki w ogóle. Człowiek, który przejął pałeczkę po Stephanie Greppellim i stanął w forpoczcie ekipy, która wyniosła ów instrument na nowy poziom. Muzyk, o którego albumach można powiedzieć, że są prawdziwą biblią, wzorcem z Sevres dla muzyki fusion – to właśnie Jean-Luc Ponty”.

W wieku 16 lat rozpoczął studia w konserwatorium muzycznym, które ukończył dwa lata później z najwyższym wyróżnieniem – Premier Prix. Przez trzy kolejne lata grał w orkiestrze symfonicznej na skrzypcach. W tym samym czasie udzielał się w lokalnym jazzbandzie, grając na klarnecie. Jego fascynacje jazzowe skupiały się wokół muzyki Milesa Davisa i Johna Coltrane’a, pod wpływem którego grał przez pewien czas na saksofonie tenorowym.

W 1964 roku założył wraz z Rene Urtregerem kwartet jazzowy, który odniósł sukces na festiwalu w Antibes. To pozwoliło mu na pracę z wieloma znakomitymi muzykami. W 1966 roku nagrał wraz ze Stuffem Smithem, Stéphane’em Grappellim i Svendem Asmussenem (Violin Summit) płytę koncertową i podpisał kontrakt z wytwórnią World Pacific.

Na przełomie lat ’60 i ’70 skierował swą twórczość w stronę awangardy, nagrywając solowe płyty (np. Electric Connection) oraz współpracując z Frankiem Zappą i jego „Mothers of Invention”. W roku 1974 dołączył do nowo sformowanego składu Mahavishnu Orchestra, prowadzonego przez Johna McLaughlina, uczestnicząc w nagrywaniu 2 albumów (Apocalypse oraz Visions of the Emerald Beyond), jednak już rok później rozpoczął samodzielną karierę, nagrywając niemal co roku solowe płyty jazzrockowe.

Na jego albumach pojawiają się takie gwiazdy jak Allan Holdsworth, Daryl Stuermer, Scott Henderson. Sam Ponty rzadko występuje jako side-man u innych wykonawców.

W 1994 wraz z basistą i gitarzystą grupy Return to Forever – Stanleyem Clarkiem i Alem     Di Meolą nagrali podczas Montreux Jazz Festival akustyczny album The Rite of Strings i często występują w tym zestawie.

Jean-Luc Ponty prowadzi także grupę pod nazwą „JLP Band”, w składzie: William Lecomte (instr. klawiszowe), Guy Nsangué Akwa (gitara basowa), Damien Schmitt (perkusja), Taffa Cissé (instr. perkusyjne). W dyskografii ma nagrana z najwybitniejszymi jazzmani na ponad 30 płytach.  W 1969 roku Frank Zappa skomponował muzykę do solowej płyty Jean-Luc w King Kong ( Świat Pacyfiku ). W 1972 roku Elton John zaprosił Ponty przyczynić się do jego Honky Chateau albumu. W ciągu roku – za namową Franka Zappy Ponty wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie pracował w  Los Angeles. Podczas współpracy z John McLaughlin ‚s Mahavishnu Orchestra powstał znaczący album Apocalypse (1974) oraz wersje solowe dla prestiżowej wytworni  Atlantic Records .

W dorobku ma szereg własnych kompozycji wykonywanych rzez Pittsburgh New Music Ensemble, The Radio City Orchestra w Nowym Jorku, a także z orkiestrami symfonicznymi w Montrealu, Toronto, Oklahoma City i Tokio.

W 1997 roku Jean-Luc Ponty tworzy nowa grupę w stylistyce fusion. skupiającą muzyków amerykańskich i  afrykańskich

W kwietniu 2012 Ponty rozpoczyna występy z akustycznym trio z gitarzystą Biréli Lagrène i basistą Stanley Clarke. W 2014 Ponty nagrywa znaczący album jazzowy pt.

D-Stringz z Biréli Lagrène i Stanley Clarke dla Impulse / Universal Music France.

Jean-Luc Ponty używa często 5-strunowych skrzypiec elektrycznych a nawet 6-strunowych, którym nadal nazwę  Violectra. Był też jednym z pierwszych, który zastosował system midi umożliwiający użycie dźwięków syntezatora.

Znaczący moment w karierze to zaproszenie w 2011 roku przez wybitnego pianistę  Chick Corea do grupy Return to Forever na serię koncertów w t.zw. „Return to Forever IV ‚, który był czwartym wcieleniem tego zespołu. W ciągu swej kariery występował we wszystkich niemal  krajach świata a dorobek nagraniowy to dziesiątki płyt.

 

Janczarski & McCraven Quintet  „Travelling East West”

 

Borys Janczarski – ts, Stephen McCraven – dr, Rasul Siddik – tp, Adam Kowalewski – b, Joanna Gajda – p

Borys Janczarski Quintet to synteza pięciu muzycznych charakterów,  pięciu instrumentów,

pięciu odmiennych wrażliwości. To świadomy jazz, nie pozbawiony przy tym wyczucia i smaku. Tworzą go doświadczeni muzycy, na codzień członkowie zespołów gwiazd tak rodzimej jak i zagranicznej sceny jazzowej. Na szczególną uwagę zasługuje gość specjalny, członek legendarnego chicagowskiego AACM– trębacz Rasul Siddik,  postać znana zarówno w USA, gdzie się urodził, jak i w Europie, gdzie ostatnio mieszka. Jego doświadczenie zdobywane w zespołach światowych legend, w połączeniu z bogactwem wpływów i inspiracji w równym stopniu płynących z tradycji co z awangardy, czynią zeń niezwykle barwną muzyczną postać, której energia i charyzma dodaje pozostałym muzykom zespołu skrzydeł. W kwietniu zespół nagrał w Paryskim studio Bopcity płytę, której premiera odbyła się

26- ego listopada 2015 w Warszawie.

Borys Janczarski po ukończeniu studiów prawniczych we Francji szlifował swoje umiejętności muzyczne w Chorzowie pod okiem Piotra Wojtasika oraz w zespołach

Kazimierza Jonkisza i Monty Watersa. Współpracował, między innymi z Billy Harperem (DVD: „BILLY HARPER in Concert: Live From Poland”), Monty Watersem, Ishamem „Rusty” Jonesem, Kevinem Mahoganym, Ronnie Cuberem (CD, Kazmierzem Jonkiszem.

Januszem Muniakiem, Zbigniewem Namysłowskim, Sławomirem Kulpowiczem, Piotrem Wojtasikiem, Arturem Dutkiewiczem. Uczestniczył w nagraniach muzyki filmowej, między innymi do filmów: „Chaos”, reż K.Żuławski, „Wojna Polsko-Ruska”, reż K.Żuławski,„Ki”, reż.L.Dawid, „Całe Mnóstwo Miłości”, reż. B.Kaczmarek.

     Stephen McCraven - amerykański perkusista, mający na swoim koncie współpracę z takimi gigantami jazzu jak Sam Rivers, Yusef Lateef, Benny Golson, Mal Waldron, Freddie Hubbard, David Murray, od przeszło dwudziestu lat współtworzy kwartet legendarnego saksofonisty Archie Sheppa.

Naukę gry na perkusji rozpoczął już w wieku 10 lat w Jimmy Stavris Drum School w New Haven Conn, a w późniejszych latach kontynuował w Berklee College of Music oraz w University of Massachusetts, gdzie uczył się od mistrzów takich jak Max Roach czy Archie Shepp. Profesjonalną karierę zaczynał w zespole Mariona Browna – awangardowego saksofonisty, z którym odbył pierwszą europejską trasę w 1977 roku. Obecnie mieszka w Paryżu gdzie nagrał znaczącą płytę „Wooley the Newt” (1978). Od tego czasu nagrał ze swym zespołem osiem płyt o zróżnicowanym stylistycznie  chrakterze.

     Rasul Siddik - urodzony w St. Louis, wyrastał wśród takich postaci jak Julius Hemphill, Oliver Lake, Lester Bowie, Joseph Bowie, Baikida Caroll i John Hicks co musiało skierować jego zainteresowania do w stronę muzyki eksperymentalnej. Współpracował z twórcami i pionierami światowego jazzu awangardowego i eksperymentalnego jak: Joseph Jarman, Muhal Richard Abrams, Henry Threadgill oraz legendarna AACM (Association for the Advancement of Creative Musicians), współtworząc wraz z Sabu Zawadi – BLACK ARTIST GROUP OF CHICAGO czy NOW! SEXTET z perkusistą Tani Tabbalem.

Od lat mieszkający w Paryżu , współpracuje z legendarnymi muzykami amerykańskimi takimi jak Bobby Few, John Betsch lub Henry Grimes, Katherine Roberts, Hamiet Bluiett, Raymond Eldridge, Tayammun Falah.

     Joanna Gajda – absolwentka klasy fortepianu Wojciecha Niedzieli na Wydziale Jazzu i

Muzyki Rozrywkowej w Katowicach, obecnie wykłada na Akademii Sztuki w Szczecinie.

Współpracowała z Urszulą Dudziak, Billy Harperem, Newman Taylor Bakerem, Johnem Betschem, Borysem Janczarskim, Kazimierzem Jonkiszem, Mieczysławem Szcześniakiem, Piotrem Wojtasikiem, Judy Bady, Deborą Brown. Wraz z zespołem Stowarzyszenie Orkiestra Jazzowa jest laureatką pierwszej nagrody na Festiwalu Standardów Jazzowych w Siedlcach w 2002 roku. Ważniejsze nagrania płytowe:”Asaf” z Maciejem Sikałą 2003 , „Something for Now” z krakowską formacją „New Bone” 2004,” Earth Heaven” z Borysem Janczarskim i  ”Travelling East & West” z Borysem Janczarskim, Rasulem Siddik, Adamem Kowalewskim i Stephenem McCravenem 2015.

     Adam Kowalewski - absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki  Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, od 1999 także wykładowca tego wydziału w klasie kontrabasu i gitary basowej. Od roku 2005 współpracuje ze światowej sławy skrzypkiem Nigelem Kennedym.

Grał z czołowymi polskimi muzykami jazzowymi jak: Janusz Muniak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Tomasz Szukalski, Tomasz Stańko, Piotr Wojtasik, Leszek Możdżer, Jarosław Śmietana, Eryk Kulm na wszystkich ważniejszych festiwalach jazzowych w Polsce, także w krajach, jak Niemcy, Wielka Brytania, Austria, Francja, Holandia, Norwegia , Szwecja ,Belgia, Włochy, Czechy, Rosja, Meksyk, Izrael , Australia , Japonia , Chiny , Korea Południowa, Liban ,Turcja ,Szwajcaria, Egipt. Występował również u boku takich międzynarodowych gwiazd, jak Bennie Maupin, Eddie Henderson, Gary Bartz, John Abercrombie, Nigel Kennedy, Jeff Beck ,John Purcell, Kevin Mahogany, Steve McCraven, John Gross, Scott Hamilton, Duffy Jackson, Dolph Castellano, Karin Krog, Andy Mandorff, Wolfgang Puschnig, Dave Friedman, Tuna Otenel, Rusty Jones,Lee Konitz, Dino Saluzzi,

Stephen Riley. W kwietniu 2015 brał udział w nagraniu we Francji płyty pt. ”Travelling East West” (Max Jesion, Bop City Jazz studio , Paris, mix i mastering,Michał Kupicz).


Krzysztof Kobyliński  „Sagrada Familia”


Krzysztof Kobyliński
gra nie tylko jazz ale od samego początku swojej drogi muzycznej uprawia również inne gatunki muzyczne jak etno, czy muzyka klasyczna. Kreacja artystyczna jest dla niego indywidualnym procesem, na który wpływają elementy otaczającego go świata. W ten sposób powstał zbiór utworów Sagrada Familia nawiązujący do niezwykłego dzieła Antonio Gaudiego – Katedry Sagrada Familia w Barcelonie. Ta budowana przeszło sto świątynia jest przykładem pasji, wizji, wiary i nadziei w jednym. Muzyka Krzysztofa Kobylińskiego powstała podczas pobytu kompozytora w Barcelonie i jest fortepianową transkrypcją impresji przeżytych wrażeń. Stanowi swoisty pokłon dla tego dzieła architektonicznego i jego twórcy. Aranżacja utworów Krzysztofa Kobylińskiego jest wykonywana jako solowa improwizacja jazzowo-klasyczna.

Krzysztof Kobyliński,  kompozytor, pianista, band leader oraz twórca wydarzeń muzycznych, jest autorem utworów wykonywanych przez najważniejszych muzyków współczesnego jazzu, jak:  Branford Marsalis, Richard Galliano, Mike Stern, Randy Brecker, Trilok Gurtu,Paolo Fresu, Aron Parks, Joey Calderazzo czy Roby Lakatos.

Jako pianista występował i nagrywał z czołówką artystów polskich i zagranicznych.


KAMIL PIOTROWICZ SEXTET

Kuba Więcek – soprano and alto saxophone, Piotr Chęcki – tenor saxophone, Emil Miszk – trumpet. Kamil Piotrowicz – piano/compositions, Andrzej Święs – double bass, Krzysztof Szmańda – perkusja.
    Kamil Piotrowicz Sextet  przedstawi podczas Festiwalu JAZZ 2016 nowy skald swego zespołu promując wydaną ostatnio  płytę „Popular Music” przez słowacką wytwórnię Hevhetia [Hevhet-Tune].Wzbogacony o saksofon altowy Kuby Więcka oraz doświadczoną sekcję rytmiczną (Andrzej Święs oraz Krzysztofa Szmańda) zespół przygotował program złożony z autorskich kompozycji, łączących elementy jazzu, muzyki współczesnej, folkloru polskiego i minimalizmu.
Mimo, iż zespół istnieje 2  lata, ma już na swoim koncie liczne nagrody i wyróżnienia, m.in.
- Nagrodę Indywidualną za kompozycje na 51. Jazz Nad Odrą (14-20.04.2015)
- Grand Prix w konkursie „Powiew Młodego Jazzu” na XIII Międzynarodowym Festiwalu Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze (26-28.10.2014)
-I miejsce na Blue Note Jazz Competition w Poznaniu (17-19.10.2014)
-I miejsce na XVII Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni (2.05.2014).

Jan Ptaszyn Wróblewski na temat zespołu: „Wspominałem już wcześniej, że najchętniej w finale Bielskiej Zadymki widziałbym nie trzy, ale pięć zespołów, mając na myśli dwa konkretne. I dziś polecam uwadze Państwa jeden z nich – Kwintet Kamila Piotrowicza. Lider po za grą na fortepianie i oryginalną koncepcją zespołową frapuje także niecodziennymi kompozycjami. Z konieczności posłużę się rejestracją tegoż kwintetu dokonaną na jeleniogórskim konkursie, gdzie zresztą chłopaki zostali laureatami. Kompozycja zwie się ‘Centurio’.

Zespół w styczniu 2015 roku nagrał swoją debiutancką, autorską płytę. Nagranie miało miejsce w profesjonalnym studiu RecPublica w Lubrzy. Realizował je znany ze współpracy z Leszkiem Możdżerem Piotr Taraszkiewicz. Płyta została wydana w czerwcu przez Hevhetia znalazła się w niemal 20 krajach, m. in. w Polsce, Czechach, Słowacji, Norwegii, Niemczech, Francji, Anglii oraz Japonii.
Kamil Piotrowicz na polskiej scenie jazzowej zadebiutował świetnie przyjętą płytą „Birth” (Hevhetia, 2015) nagraną z gdańskim kwintetem założonym w 2014 roku. Ukończył z wyróżnieniem studia licencjackie w klasie kompozycji prof. dr hab. Leszka Kułakowskiego na Akademii Muzycznej w Gdańsku. W 2015 roku odbył 6 miesięczne stypendium w prestiżowym Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze, gdzie obecnie rozpoczął studia magisterskie. Stypendysta Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. Koncertował w wielu państwach Europy (Dania, Niemcy, Węgry, Czechy).
Kuba Więcek – saksofonista, kompozytor. Obecnie student prestiżowego Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Zaczął grę na saksofonie w wieku 11 lat. Laureat wielu nagród oraz międzynarodowych konkursów. W jego grze słychać wpływy jazzu, folku oraz muzyki klasycznej. Pobierał lekcje u takich mistrzów, jak: Lee Konitz, David Binney, Chris Speed, Dick Oatts, Peter Evans, Jim Black oraz wielu innych. Koncertował w Danii, Szwecji, Holandii, Francji, Niemczech, Belgii, Anglii, Polsce, na Łotwie oraz w Stanach Zjednoczonych i Indiach. Współpracował z takimi artystami jak Mike Stern, Gilad Hekselman, Rafał Sarnecki, Michał Barański czy Łukasz Żyta.
Piotr Chęcki – absolwent Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie saksofonu prof. Macieja Sikały. Stypendysta i laureat wielu nagród, zarówno w muzyce klasycznej, jak i jazzowej. Grał na takich festiwalach, jak Jazz Jantar, Komeda Jazz Festiwal, Bydgoszcz Jazz Festiwal, Festiwal Big Bandowy w Nowym Tomyślu, Sopot Jazz Festiwal, Sopot Frindge Festiwal.
Emil Miszk – naukę gry na trąbce rozpoczął w roku 1998 w Lęborku. Świetny solista, jak i kameralista, z dużym doświadczeniem scenicznym. Współtworzy wiele formacji związanych z trójmiejskim środowiskiem muzycznym: Jan Konop Big Band, Critical Level, Kamil Piotrowicz Quintet, Piotr Lemańczyk Quartet North, kwartet trąbek barokowych Tubicinatores Gedanenses. Współpracuje również z orkiestrami: Elbląską Orkiestrą Kameralną, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polską Filharmonią Bałtycką, Cappellą Gedanensis. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Andrzej Święs – urodzony w 1979 roku kontrabasista. Absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (2005) oraz Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (2008). Występował z tak uznanymi muzykami, jak m.in.: Lee Konitz, Greg Osby, George Garzone, Karl Martin Almqvist, Jacques Schwarz-Bard, Judy Bady, Keith Javors, Adam Pierończyk, Frank Parker, Harald Tanschek, Janusz Muniak, Zbigniew Namysłowski, Jan „Ptaszyn” Wróblewski, Joachim Mencel, Kuba Stankiewicz, Ewa Bem, Grzegorz Nagórski, Jacek Kochan, Aga Zaryan, Grace Kelly, Jason Palmer, Pete McCann, Artur Dutkiewicz, Jorgos Skolias, Krzesimir Dębski i inni. Na stałe współpracuje z kwartetem Soundcheck, Zbigniewem Namysłowskim, Maritą Alban Juárez, Kocin Kociński Trio oraz Nowicki/Święs/Frankiewicz Trio. Album „Pathfinder” Nowicki/Święs/Frankiewicz Trio w 2013 roku nominowany był do Nagrody Muzycznej Fryderyk w kategorii Album roku – muzyka jazzowa.
Krzysztof Szmańda – ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2000-2002 odbył podyplomowe studia w Thornton School of Music University of Southern California w Los Angeles, gdzie doskonalił swe umiejętności u boku m.in. Petera Erskine’a, Ndugu Chanclera i Erika Forrestera. Jest współzałożycielem poznańskiej formacji Soundcheck, która w październiku 2004 roku zwyciężyła w międzynarodowym konkursie jazzowo-bluesowym w Usti nad Łabą (Czechy), a w kwietniu 2005 roku zdobyła Grand Prix festiwalu Jazz Nad Odrą we Wrocławiu. Krzysztof Szmańda współpracuje z zespołem Kuby Stankiewicza, Macieja Kocinskiego, Krzysztofa Dysa, Adama Pierończyka, Lory Szafran, Włodka Pawlika, Adama Bałdycha, Janusza Szroma, Marcina Olaka, Olega Kirejewa, Trifonidis Orchestra, Chłopcy Kontra Basia, Visegrad Jazz Quartet oraz z big bandem Zbigniewa Namysłowskiego. Jest członkiem międzynarodowego kwintetu jazzowego Kattorna, który w październiku 2006 zdobył nagrodę publiczności na konkursie Berlin Jazz Award, a w listopadzie 2006 – trzecią nagrodę na Krokus Jazz Festiwal w Jeleniej Górze. Na festiwalu w Jeleniej Górze Szmańda otrzymał nagrodę specjalną. W ostatnich latach intensyfikował działalność na scenie muzyki improwizowanej, czego efektem jest Wójciński/Szmańda Quartet oraz współpraca z takimi postaciami jak Theo Jorgensmann, Wacław Zimpel. Krzysztof Szmańda zatrudniony jest też na stałe w zespole orkiestry Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.

 

W ramach imprez towarzyszących odbędą się tradycyjne „Poranki Jazzowe” w Kinie Muranów. W dniach 10 i 17 grudnia o godzinie 11.00 dzieci wraz z rodzicami uczestniczyć będą w spektaklach, na które składają się popularne polskie filmy animowane do których ilustrację muzyczna tworzą na żywo muzycy z zespołów jazzowych Blues Fellows a następnie odbywają się zajęcia  plastyczne powiązane w tematyką imprezy.

 

Podczas Festiwalu będzie eksponowana wystawa artysty fotografika Andrzeja Rumianowskiego pt. „Jazz in Poland” ze zbiorów Muzeum Jazzu im. Leopolda Tyrmanda, które ma swa siedzibę w legendarnym budynku Polskiej YMCA w Warszawie przy ul. Konopnickiej 6.

 

W dniu 7 grudnia w ramach edycji pozawarszawskiej Festiwalu JAZZ 2016 w Ośrodku Kultury w Grójcu wystąpi Grupa Michała Pijewskiego w programie „Wieczór Louisa Armstronga”.


©Fundacja Jazz-Jamboree / design and code: szprot design / Uses flaticon graphics