2017 Warsztaty Jazz Pulawy PLAKAT WARSZTATOW JPEG

47 Warsztaty Jazzowe w Puławach

odbędą się w tym roku w dniach 6 – 16 lipca 2017 w przyjaznym Puławskim Ośrodku Kultury „Dom Chemika”.
Jak co roku kadrę stanowią zarówno goście zagraniczni, jak i wybitni artyści i pedagodzy z Polski:
Fortepian: Kuba Stankiewicz,
Keyborad, syntezator: Paweł Tomaszewski
Kontrabas, gitara basowa: Wojciech Pulcyn
Gitara: dr. Russ Spiegel (University of Miami)
Trąbka: Piotr Szmidt
Puzon: Dante Luciani (Miami University, USA)
Saksofon, flet: Adam Wendt,
Perkusja: Paweł Dobrowolski. Czarek Konrad (gościnnie)
Big band: Dante Luciani (Miami University, USA)
Vocal: Sibel Kose, Wojciech Myrczek, Maria Sadowska (gościnnie),
Nauka emisji techniką VocalSecretMind: Marek Stawiński
Historia jazzu: Piotr Schmidt
Teoria improwizacji: Janusz Szprot
Sekcje rytmiczne akompaniujące solistom i wokalistom:
- Bogdan Hołownia/p/, Michał Jaros /b/, Kazimierz Jonkisz /dr/
- Wojciech Majewski /p/, Mariusz Bogdanowicz /b/, Sebastian Frankiewicz/dr/
Kierownik dydaktyczny: Janusz Szprot
Kierownik organizacyjny: Krzysztof Sadowski (Fundacja Jazz Jamboree)

Skład kadry może zostać nieznacznie zmodyfikowany w zależności od ilości i składu zgłoszonych uczestników. Przewidywany jest również udział tzw. visiting professors, którzy poprowadzą specjalne kilkudniowe zajęcia w klasach indywidualnych i zespołowych.

Opłata za program dydaktyczny wraz z podręcznikiem, bogatą biblioteką, codziennymi koncertami i jam session, podobnie jak w latach poprzednich wynosi 400 zł.
Zakwaterowanie i utrzymanie: proponujemy nowoczesną bursę Regionalnego Centrum Kształcenia Ustawicznego z wyżywieniem, opieką instruktorów i ubezpieczeniem w cenie 550 zł.

Zapisy można dokonywać na specjalnym Formularzu Zgłoszeniowym opublikowanym na stronie:
www.domchemika.pl > Międzynarodowe Warsztaty Jazzowe 2017
„Formularz Zgłoszeniowy”: http://domchemika.pl/formularz_jazz/index.php
Puławski Ośrodek Kultury „Dom Chemika”

Zapraszamy serdecznie!

Kadra dydatyczna 37 Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych – PUŁAWY 2017

 

Kadra dydaktyczna złożona jest z wybitnych artystów jazzowych, pedagogów o wieloletnim doświadczeniu.

 

prof.Janusz Szprot sprawuje funkcję kierownika dydaktycznego niemal od początków Warsztatów jazzowych w Polsce. Od 20 lat jest kierownikiem Katedry Jazzu na amerykańskim

Bilkent University w Ankarze. Wszyscy uczestnicy Warsztatów otrzymują bezpłatnie jego podręcznik z płytą CD pt. „Materiały do cwiczeń improwizacji jazzowej”, zawierający

podstawową nomenklaturę, zasady harmonii, oraz wykorzystanie skal w improwizacji jazzowej.

Stanowi on podstawowy materiał do studiowania zasad improwizacji i nowoczesnej interpretacji harmonii i może służyć przez wiele lat.

Janusz Szprot jest absolwentem Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego,

obecny jest od ponad 40 lat na polskiej i światowej scenie jazzowej.

Współtwórca międzynarodowego projektu „POLISH­TURKISH JAZZ CONNECTION”

oraz albumu: „Polonezkoy” (ADA Records Istanbul) „Na tureckim dywanie”.

W 2010 r. Janusz Szprot został odznaczony medalem “Bene Merito” przyznanym przez Polskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych “za zasługi dla promocji polskiej kultury i umacniania

pozycji Polski na arenie międzynarodowej”.

 

Sibel Köse /Turcja/, wykładowca w klasie wokalistyki jazzowej na amerykańskim Bilkent University w Ankarze. Od wielu lat uznawana jest w Turcji za Pierwszą Damę Jazzu. Jej kariera

rozpoczęła się jeszcze w czasie studiów a bogactwo barwy głosu i zmysł improwizacji postawił jąw rzędzie najlepszych wokalistek kontynentu. Jest liderką grup wokalnych,

z którymi występowała w Polsce, Francji, Holandii, Grecji, Czechach, Niemczech, Estonii, Hiszpanii, Kuwejcie, Bahrajnie, Dubaju, Rosji, Senegalu, Maroku i Republice Południowej Afryki. Sibel Köse jest stałym uczestnikiem najważniejszych festiwali w Turcji i na arenie międzynarodowej

Prowadzi stacjonarne Warsztaty Wokalne „Jazz” w Stambule a w Puławach od 7 lat uznawana

jest za niezastąpioną nauczycielkę tajników jazzu.

 

Wojciech Myrczek, wokalista jazzowy, ukończył z wyróżnieniem Instytut Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. Jest laureatem licznych polskich i zagranicznych nagród w tym: I miejsce i nagroda publiczności podczas Shure Montreux Jazz Voice Competition 2013 (Szwajcaria), Grand Prix w międzynarodowym konkursie Jazz Voices 2011 (Litwa), nagrodę dla Największej Indywidualności Konkursu Lotos Jazz Festival – Bielska Zadymka Jazzowa 2010, I nagroda w konkursie Międzynarodowe Spotkania Wokalistów Jazzowych w Zamościu (2007r.). Laureat „Grand Prix Jazz Melomani 2014″ w kategorii Nadzieja Melomanów.

Wokalista Jazzowy Roku 2016 wg czytelników pisma Jazz Forum.

W swojej dotychczasowej karierze artystycznej wokalista współpracował m.in. z Janem Ptaszynem Wróblewskim, Tomaszem Stańko, Henrykiem Miśkiewiczem, Lorą Szafran, Anną Serafińską, Atom String Quartet, Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia.

Występował na scenach takich festiwali jak: The Hague Jazz (Holandia), Montreux Jazz Festival (Szwajcaria), Jazzy Colors Paris (Francja), Lotos Jazz Festival „Bielska Zadymka Jazzowa”, Jazz Jamboree, Zamojski Festiwal Kultury im. Marka Grechuty, Green Town of Jazz w Zielonej Górze, Emanacje w Lusławicach, Kolory Polski w Aleksandrowie Łódzkim.

Stylistyka muzyczna W. Myrczka cechuje z jednej strony przywiązanie do jazzowej tradycji, a z drugiej nowoczesny, instrumentalny sposób operowania głosem. W swoim dorobku wokalista posiada dwa albumy studyjne: Wojciech Myrczek Quintet – We’ll Be Together Again (2010) oraz Myrczek&Tomaszewski – Love Revisited (2014). Razem z pianistą Pawłem Tomaszewskim tworzy duet Myrczek & Tomaszewski, zdobywający coraz szersze uznanie w kraju i za granicą. Jest pracownikiem Akademii Muzycznej w Katowicach.

 

Wojciech Pulcyn, wykładowca w klasie kontrabasu i gitary basowej. Jest jednym z najwybitniejszych polskich kontrabasistów jazzowych, absolwentem Wydziału Jazzu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako muzyk sesyjny ma w dorobku współpracę z uznanymi polskimi muzykami jazzowymi jak: Michał Urbaniak, Ewa Bem i Imer Demirer,

Paweł Kaczmarczyk, Janusz Muniak, Janusz Skowron, Bobby Watson, Jan “Ptaszyn”WróblewskiTworzył muzykę etniczną z Kapelą ze Wsi Warszawa, Ogrodami Alamut i Kwartetem Bartosza Niedźwieckiego. Owocem fascynacji muzyką ludową jest projekt Etnofonie Kurpiowskie= tribute to Szymanowski and Skierokowski, jako reinterpretacja Pieśni kurpiowskich Karola

Szymanowskiego i hołd złożony polskiemu badaczowi i propagatorowi folkloru Władysławowi Skierkowskiemu. Wojciech Pulcyn jest autorem muzyki teatralnej m.in.

do sztuki opartej na powieści Witolda Gombrowicza Transatlantyk, w reżyserii Waldemara Śmigasiewicza. Jest współautorem ok 30 nagrań CD, aktualnie bierze udział w realizacji kilku jazzowych projektów koncertowych.

 

Adam Wendt, saksofonista, kompozytor, aranżer, pedagog. Jest absolwentem Wydziału Jazzu i

Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Koncertuje od początku lat 80­tych m.in. z Young Power, Alex Band i Big Bandem Wiesława Pieregorólki.

Od początku istnienia grupy Walk Away, (1985) był współtwórcą jej sukcesów i repertuaru. Z zespołem tym koncertował w ponad 15 krajach świata oraz wielokrotnie zdobywał nagrody i wyróżnienia. W 1990 roku Walk Away z Urszulą Dudziak otwierali europejskie koncerty Milesa Davisa. Współpracował z wybitnymi polskimi jazzmanami oraz z wykonawcami muzyki pop oraz nagrywał i koncertował ze sławami muzyki jazzowej jak: Randy Brecker, Mike Stern, Eric Marienthal

Mino Cinelu, Frank Gambale, David Fiuczynski oraz bluesmanami Sidneyem „Guitar Crusher” Selby oraz Keithem Dunnem. Na stałe współpracuje z zespołami Confiteor (grupa Mariusza Bogdanowicza), Zbigniew Wrombel Quartet, Vintage Band. Jest autorem muzyki filmowej i teatralnej oraz współautorem ponad 60 płyt. Aktualnie jest wykładowcą na Akademii Muzycznej

im.S.Moniszki w Gdańsku.

 

Paweł Dobrowolski, wykładowca w klasie perkusji, Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie perkusji prof. Adama Buczka w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Najbardziej poszukiwany perkusista polski, ma w karierze występy nie tylko w polskimi artystami ale także ze znaczącymi jazzmanami zagranicznymi jak: Nigel Kennedy, Terence Blanchard, Randy Brecker,Richard Bona, Dhafer Youssef, Mino Cinelu, Jeff Beck, Gonzalo Rubalcaba, Gil Goldstein, Makoto Ozone, (w tym NDR Big Band, Maria Schneider Jazz Orchestra,

Jacques Schwarz­Bart, Gordon Haskell, Brad Terry. W dotychczasowym dorobku posiada ponad 30 nagranych płyt jak również muzykę do seriali oraz udział w programach telewizyjnych stacji polskich TVP1, TVP2, POLSAT, TVN oraz zagranicznych: RTL, ZDF, BBC, MEZZO. Miał okazję koncertować na wielu prestiżowych scenach np: Royal Albert Hall w Londynie.

 

Dante Luciani, wykładowca w klasie: Big Band / puzon. Jest wykładowcą puzonu w Departamencie Music Studio i Jazzu na Uniwersytecie w Miami Frost School of Music, gdzie jest koordynatorem programu Brass Jazz i prowadzi wielokrotnie nagradzaną Frost Jazz Band Concert. Dante Luciani w przeszłości występował na jednej scenie z wieloma uznanymi artystami,

m.in. Frankiem Sinatrą, Benem Vereenem, Natalie Cole, Anthonym Newleyem

i Randym Breckerem. W dorobku nagrania w czołówka muzyków amerykańskich oraz występy jako solista i band leader na Salsa Meets Jazz w Arturo Sandoval Jazz.

 

Piotr Schmidt, wykładowca w klasie gry na trąbce na Akademii Muzycznej w Katowicach jest absolwentem tej uczelni oraz stypendystą University of Louisville, Kentucky, USA. Uważany za niekwestionowany talent ostatnich lat został laureatem indywidualnych wyróżnień na wszystkich najważniejszych konkursach muzycznych m.in: „Jazz nad Odrą” 2008, 2009, „1′st. Tarnów Jazz Contest” 2008, Grand Prix, a na XXXIV „Getxo Jazz Festival 2010″

w Hiszpanii otrzymał nagrodę dla Najlepszego Solisty Festiwalu. Wraz ze swoim zespołem

Wierba – Schmidt Quintet jest jednym z wyróżniających się artystów młodego pokolenia.

 

dr.hab.Jakub Stankiewicz, wykładowca na Uniwersytecie Zielonogórskim. Od wielu lat zajmuje niepodważalną pozycję wśród najlepszych polskich pianistów jazzowych. Wyróżnia się indywidualnym podejściem do kompozycji, wrażliwością na barwę dźwięku, wyczuciem dynamiki i przestrzeni. Na profesjonalnej scenie debiutował w zespołach Jana „Ptaszyna” Wróblewskiego i Zbigniewa Namysłowskiego (1985-1987), z którym występował m.in. w USA i Meksyku oraz nagrał płyty Open i Song of Innocence. W latach 1987-1990 studiował w Berklee College of Music w Bostonie (dyplom w klasie fortepianu) i podróżował po Stanach Zjednoczonych z Orkiestrą Artie Shawa. Jest laureatem nagrody Oscara Petersona oraz półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych im. Theloniousa Monka w Waszyngtonie. Po powrocie do kraju założył własny zespół. Jego autorski album Northern Song został uznany płytą roku w ankiecie czytelników magazynu Jazz Forum w roku 1993. W 1994 roku Kuba Stankiewicz otrzymał za osiągnięcia twórcze nagrodę Trzeciego Programu Polskiego Radia – Mateusz ‘94. Wysoko ocenione przez krytykę zostały płyty formacji Traveling Birds Quintet.

Kuba Stankiewicz współpracował m.in. z Artem Farmerem (płyta Art in Wrocław), Scottem Hamiltonem, Harvie Swartzem i Sheilą Jordan. Jest członkiem międzynarodowego zespołu jazzowego “Central European Jazz Connection”.

Kuba Stankiewicz jest również certyfikowanym przez Apple Inc. trenerem aplikacji Logic Pro 9 (Apple Certified Trainer, Logic Pro 9).

W maju 2009 otrzymał tytuł doktora w dziedzinie sztuki muzycznej, dyscyplinie artystycznej – instrumentalistyka na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu.

 

dr. Paweł Tomaszewski absolwent Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu – kierunek Jazz i Muzyka Estradowa, Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W 2013 roku uzyskał w AM w Katowicach stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, specjalność fortepian. W roku akademickim 2007/2008 podjął pracę w Instytucie Jazzu, która trwa do dziś. Jest laureatem nagród na festiwalach i konkursach w Polsce. Nagrodą na jednym z nich – Bielskiej Zadymce Jazzowej – było nagranie płyty CD “Actual Proof”, która dołączona w 2006 r. do czasopisma o ogólnopolskim zasięgu – „Jazz Forum“

Ważnym punktem w karierze artystycznej P. Tomaszewskiego była współpraca z jednym z najwybitniejszych gitarzystów jazzowych w Polsce – Jarosławem Śmietaną. Z jego kwartetem występował w takich krajach jak: Niemcy, Belgia, Francja, Anglia, Szkocja, Rumunia, Rosja, Białoruś, Litwa, Gruzja, Wietnam. Z tym samym kwartetem miał okazję wystąpić u boku wybitnych artystów, m.in.: Nigel Kennedy, Larry Coryell, Z-Star, Karen Edwards, Bill Neal, , i wielu innych. Zrealizowal także europejskie trasy koncertowe z zespołami; Dean Brown Quartet oraz Eric Marienthal International Band – reprezentantami muzyki fusion o światowym formacie.

P. Tomaszewski był producentem muzycznym, aranżerem oraz pianistą w projekcie „Kaczmarski & Jazz”, którego premiera miała miejsce na festiwalu Jazz Jamboree’2009. W projekcie wzięły udział czołowe postacie polskiej wokalistyki jazzowej – Anna Serafińska, Maria Sadowska oraz Janusz Szrom. Koncert został zarejestrowany oraz wyemitowany przez TVP Kultura. Płyta CD została wydana w 2010 roku.

Specjalizuje się także w grze na instrumentach elektronicznych oraz komputerową produkcją muzyczną. Efektu można posłuchać m. in. na nagraniach zespołu Damage Control (płyty; “Damage Control” oraz “Magical Theater”), który współtworzy od kilku lat. Obecnie jest również członkiem zespołu Adama Bałdycha – Imaginary Quartet.

W 2014 roku ukazała się płyta P. Tomaszewskiego będąca owocem współpracy ze znakomitym wokalistą Wojciechem Myrczkiem – Myrczek & Tomaszewski – Love Revisited. prezentowany był także w Szwajcarii – Montreux Jazz Festival, w Rosji podczas festiwalu Noc Konserwatorium w Sankt Petersburgu, w Bułgarii podczas Sofia Jazz Peak Festival, na Słowenii podczas Celie International Jazz Festival, we Francji podczas Jazzy Colors Jazz Festival i wielu innych. P.Tomaszewski występował również na jednej scenie u boku takich artystów zagranicznych jak: Steve Vai, Maria Schneider, Rick Margitza, Walter Smith III, Jacques Schwartz-Bart, Michael “Patches” Stuart, Mack Goldsbury, Xantone Blacq, Cleveland Watkiss, Otto Williams, Troy Miller, Judy Bady, Ed Neumeister, Steve Logan, Yaron Stavi, Josh Lawrence, Jacques Seguin, Brian Fentress. Jest beneficjentem programu Ministra Kulltury Dziedzictwa Narodowego „Zamówienia Kompozytorskie” Jego kompozycja „Symphony of the Galaxies” na kwintet jazzowy oraz orkiestrę smyczkową, miała premierę w auli Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie 5 grudnia 2013 r. podczas 53 Festiwalu Jazz Jamboree organizowanego przez Fundację Jazz Jamboree.

 

dr. Russ Spiegel (University of Miami) ur. 30 marca 1962 r. to gitarzysta, kompozytor, aranżer, scenarzysta i aktor, który z powodzeniem realizuje scenariusze i produkcję filmową w Nowym Jorku. Znany m.in. z tak znakomitych albumów jak Twilight (dla niemieckiej / holenderskiej grupy jazzowej Double Moon, 2001), Chimera (dla głównej indie jazzowej wytwórni Steeplechase, 2007) i Transplants (Ruzztone, 2009), występował z szerokim Różnych artystów, takich jak Tony Bennett, Petula Clark czy Koncerty „Mighty Flea”. Obok swej twórczości jazzowej, wywarł znaczący wpływ na pop kulturę, jako nauczyciel nowej generacji młodych aktorów w popularnej serii Nickelodeon The Naked Brothers Band.

W 1986 roku Spiegel otrzymał stypendium w słynnym Berklee College of Music w Bostonie. Po ukończeniu studiów przeniósł się do Niemiec w 1988 roku. W tym czasie Spiegel dołączył do zespołu niemieckiej organistki jazzowej Barbary Dennerlein. Z Dennerleinem odbywając liczne tournee i festiwale jazzowe w całej Europie. W 1999 roku otrzymał nagrodę Stypendium Jazzowego we Frankfurcie za wkład w artystyczną scenę miasta.

W 2001 roku Spiegel wrócił do Stanów Zjednoczonych, gdzie w Nowym Jorku studiował u Adama Rogersa, Paula Bollenback i Johna Patitucci, uzyskując stopień magistra jazzowego w City College NY. Od 2008 roku jego zespół Sundar Shor występuje na scenach całego świata współpracując także z zespołem Tony Bennetta. Szczególnie ostatnio Spiegel zbiera niewykle pochlebne recenzje: Troy Collins z portalu All About Jazz pisze: „Kierując się energią hard-bopową z progresywną estetyką muzyki rockowej, Spiegel stwarza własną niszę na współczesnej scenie jazzowej”

 

Zespoły instrumentalne pełnią na Warsztatach funkcję akompaniatorów i instruktorów dla

solistów oraz wokalistów. Złożone są z artystów, będących znaczącymi postaciami polskiego

jazzu, kompozytorami, liderami własnych zespołów:

1/ Wojciech Majewski – fortepian, Michał Jaros ­ kontrabas, Kazimierz Jonkisz – perkusja,

2/ Bogdan Hołownia – fortepian, dr.Mariusz Bogdanowicz – kontrabas, Sebastian Frankiewicz ­ perkusja.

 

Marek Stawiński, nauka emisji techniką Speech Level Singing (SLS). Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej, nauczający naturalną techniką wokalną MIX, propagowaną przez International Voice Teachers of MIX ­ IVTOM w USA. W latach 2006 ­ 2010 został certyfikowany jako Nauczyciel Speech Level Singing (SLS) ­ USA ­ III stopnia (Stowarzyszenie Nauczycieli śpiewu SLS Setha Rigsa w Los Angeles. Prowadzi zajęcia polegające na rehabilitacji głosu pod kątem skali i nieuświadomionych możliwości. Uczy jak stosować w głosie różnego rodzaju efekty ­ krzyk, chrypę tak, by nie powodowało to negatywnych skutków w zakresie emisji. Od 10 lat jest uczestnikiem międzynarodowych, specjalistycznych warsztatów wokalnych, na których wypracowuje się współczesne metody najbardziej efektywnego nauczania doskonalenia śpiewania i mówienia.

 

©Fundacja Jazz-Jamboree / design and code: szprot design / Uses flaticon graphics